mojpes.net
o psih pasme galerija forum zaščita živali posvojite psa

Dobrodošel/la, gost. Prosim prijavi ali registriraj se.
četrtek, 28.03.2024 : 10:12:24

Prijava z uporabniškim imenom, geslom in dolžino seanse.
* Domov Pomoč zemljevid po mojpesForumu Prijava Registracija
mojpes.net  |  aktualno  |  vroče teme  |  Tema: Razstava »We are dogs!«
Strani: 1 2 [3] 4   Dol
Natisni
Avtor Tema: Razstava »We are dogs!«  (Prebrano 22956 krat)
0 članov in 1 gostov pregleduje to temo.
Yo
živim tukaj
***
Spol: Ženska
Sporočil: 3.836


« Odgovor #30 : sreda, 13.01.2010 : 00:32:54 »

Aja, pa še vedno me zanima, zakaj je bila potem sporna tista razstava s sestradanim psom do smrti. Saj tam tudi "umetnik" ni nikogar direktno napeljal, naj to "poskuša doma"...
Logiran
Yo
živim tukaj
***
Spol: Ženska
Sporočil: 3.836


« Odgovor #31 : sreda, 13.01.2010 : 00:36:06 »

O tem govorim, če kdo ni bral:

http://www.mojpes.net/forum/index.php/topic,22350.0.html

Popolnoma isto, samo drug celofan, če se tako izrazim...
Logiran
šogunka
nekaj malega že vem
***
Sporočil: 222


WWW
« Odgovor #32 : sreda, 13.01.2010 : 00:41:55 »

Tale komentar bi zahteval cel ekskurz iz provokativne umetnosti, ampak, ker sem že tako o.t., se bom omejila na par stavkov.

Nisem govorila samo o abstraktni umetnosti, ampak o umetnosti nasploh. Provokativnost je bila vedno prisotna v umetnostnem izražanju in je (zgodovinsko gledano) dala večji prispevek kot akademski kič (tu ne gre za slabšalni izraz, temveč za ponavljanje uveljavljenih družbeno neoporečnih istih vzorcev).

Pa še besedica o pornografiji: cela antična umetnost je (po današnjih kriterijih) pornografska, pa je vseeno služila kot ideal v umetnosti vseh obdobij. Prešuštvo, pedofilija in sodomija so bili del življenja, religije in umetnosti (torej po kriterijih FŽ pompejanskih fresk ne bi smeli prikazovati pri nas? Da sploh ne vpletem še upodobitev na grških vazah!). Krščanstvo je to prekvalificiralo v greh, izginilo pa nikoli ni.

Stvar posameznika je, kaj dojema kot umetnost in česa ne. Pogled, da sme umetnost obstajati samo v službi morale, pa je preživet od Platona naprej - že Aristotel je spoznal njegovo zmoto. Vsak ima svoj pogled na umetnost, ne glede na to, kako konservativen je. Sama sem sicer bolj liberalna in če mi določena zvrst umetnosti ni všeč, jo pač pustim ob strani. Prohibicija pa se mi ne zdi ustrezen način, dokler gre za aktivnost, skladno z zakonom.
Logiran
šogunka
nekaj malega že vem
***
Sporočil: 222


WWW
« Odgovor #33 : sreda, 13.01.2010 : 00:44:44 »

In še ena filozofska misel (preden grem spat): Ali je narobe tudi opozarjanje na nekaj, kar je narobe?
Logiran
nazgul
novinec
*
Sporočil: 25


WWW
« Odgovor #34 : sreda, 13.01.2010 : 00:51:40 »

Kar se "tistega sestradanega psa" tiče, je bil to pes, pobran s ceste, zaradi česa je bil mršav. Bil je sicer privezan, izven njegovega obsega je sicer bila hrana, vendar pa je bil lepo hranjen, saj so ga izven razstavnega časa hranili in se je prosto sprehajal naokoli po muzeju. Včasih je bolje poznati ozadje, preden se s tako ihto usuje ves srd. Wink Verjetno vam je vsem bolj kot ne jasno, da bi prestradan pes norel okoli hrane ne pa mirno ždel v kotu.
Logiran
fižolova župca
živim tukaj
***
Spol: Ženska
Sporočil: 3.076


« Odgovor #35 : sreda, 13.01.2010 : 01:37:58 »

Šogunka, tole bi midve mogoče na ZSjih v ene dveh letih rešile Wink.
Lahko da sem v tem pogledu res konzervativna (se sicer nimam za tako), ampak v bistvu sploh nisem želela izganjat iz umetnosti vseh 'grešnih' prizorov. Ostajam pa neomajna glede tistih primerov, v katerih naj bi čisto realno trpljenje in muke nekoga tretjega nudile gledalcu kvazi estetske užitke ali bile izkoriščene zgolj kot sredstvo za performans. Tudi šokiranje je pogosto zgolj zabavno orodje performansa in samo po sebi še ni nujno nekaj pozitivnega.

Moje mnenje je, da tudi umetnost ni toliko svobodna, da bi si lahko privoščila uporabit za sredstvo na poti do svojih ciljev čisto vse.
Vrednotenje moralnih kategorij je pa pri tem žal težko nadčasovno. Danes in tukaj je pač tako, da je mučenje psov nedostojno in kaznivo...
Logiran
Penny
rad pišem
****
Spol: Ženska
Sporočil: 302


WWW
« Odgovor #36 : sreda, 13.01.2010 : 08:33:56 »

Ah bulšit, če bi bil tole Balkan, ne vem, zakaj bi mu bil problem povedat, kje točno je to posnel.

Logiran
bvovk
rad pišem
****
Sporočil: 410


« Odgovor #37 : sreda, 13.01.2010 : 10:20:40 »

o okusnosti slik tudi sama ne bi razpravljala, me pa blazno zanima zakonski vidik takšne zadeve. kaj pa če bi ta samooklicani umetnik slikal razpadajoče (človeško!) truplo v gozdu? tudi ne bi bil dolžen povedat, kje so fotografije nastale? bi lahko kar tako naredil razstavo, brez potrebe po kakršnem koli pojasnjevanju in zagovoru? bi bilo dovolj, da bi rekel, da trupla ni slikal v Sloveniji? tudi namen takšne razstave bi bil šokirati gledalce.   Undecided
Logiran
kastelecu
rad pišem
****
Sporočil: 347


« Odgovor #38 : sreda, 13.01.2010 : 12:28:35 »

Kar se "tistega sestradanega psa" tiče, je bil to pes, pobran s ceste, zaradi česa je bil mršav. Bil je sicer privezan, izven njegovega obsega je sicer bila hrana, vendar pa je bil lepo hranjen, saj so ga izven razstavnega časa hranili in se je prosto sprehajal naokoli po muzeju. Včasih je bolje poznati ozadje, preden se s tako ihto usuje ves srd. Wink Verjetno vam je vsem bolj kot ne jasno, da bi prestradan pes norel okoli hrane ne pa mirno ždel v kotu.

nazgul..in od kje tebi ozadje te zgodbe? A na tistih slikah se tebi zdi, da v kotu ždi nahranjen pes? A ti izgleda, kot da so ga hranili? A ti izgleda, kot da mu je še mar do hrane? Pa kaj pol, če so ga z ulice pobral? A ker je z ulice, ga pa lahko kar obsodijo na smrt od sestradanosti? A zato, ker so ga pobral z ulice, ker bi tam tako ali tako umrl, je pa v bistvu vseeno, ali umre kot razstavni eksponat ali pa pač na ulici kot pozabljen cucek?

Dej, prosim te.
Logiran
zalarjeva
živim tukaj
***
Spol: Ženska
Sporočil: 3.197


« Odgovor #39 : sreda, 13.01.2010 : 13:11:38 »

nazgul..in od kje tebi ozadje te zgodbe? A na tistih slikah se tebi zdi, da v kotu ždi nahranjen pes? A ti izgleda, kot da so ga hranili? A ti izgleda, kot da mu je še mar do hrane? Pa kaj pol, èe so ga z ulice pobral? A ker je z ulice, ga pa lahko kar obsodijo na smrt od sestradanosti? A zato, ker so ga pobral z ulice, ker bi tam tako ali tako umrl, je pa v bistvu vseeno, ali umre kot razstavni eksponat ali pa paè na ulici kot pozabljen cucek?

Dej, prosim te.
Od kje pa tebi, da to ni res? Pa nisi razumela poante tega, ker je nazgul napisal.
Logiran
sanco1a
živim tukaj
***
Sporočil: 6.031


« Odgovor #40 : sreda, 13.01.2010 : 14:56:25 »

Jaz pa bi se samo vrnila na šogunko.
Je torej de Sadova Juliette-Justine (vrhunsko) umetniško delo? Zame ne, čeprav sem jo prebrala skoraj v celoti. Je bil avtorjev namen prikazati izprijenost francoske aristokracije v tistem času, ji podržati zrcalo, opozoriti na zlo, čisti moralizem torej? Dvomim.
Klasika nikakor ni ponavljanje okostenelih vzorcev, sicer bi še danes ustvarjali v stilu realizma, npr. Klasika je del zgodovinskega razvoja in se z njim spreminja.
So pa dekadentni prizori že močno trivialne teme, saj dejansko ponavljajo žanrske konvecije, ki so bile novost, in tedaj res provokativne, glede na močno tabuizirano meščansko kulturo,  konec 19. stoletja. Takrat so imele v umetnosti svoj namen in učinek.  Danes zame, ki živim v dobi postmoderne, niso več ne provokativne in ne zares umetniške.
Nisem čistun, sploh ne v umetnosti, ampak estetsko ima precej širšo dimenzijo, kot je zgolj šokantnost. Tudi moralnost (če je bil moralizem namen fotografij) je morda le ena od njenih  komponent, nikakor ne najpomembneša. Umetnost je umetnost prav zato, ker mora biti  njena sporočilnost kompleksna.
Zdaj pa na tem forumu ne bom več o tem. Ni namenjen umetnosti.
Logiran
šogunka
nekaj malega že vem
***
Sporočil: 222


WWW
« Odgovor #41 : sreda, 13.01.2010 : 15:48:32 »

Klasika nikakor ni ponavljanje okostenelih vzorcev, sicer bi še danes ustvarjali v stilu realizma, npr. Klasika je del zgodovinskega razvoja in se z njim spreminja.

Še govorimo o umetnostni zgodovini ali o čem drugem? Ker zgornja trditev nima zveze z um. zgod.
V umetnosti se pod pojmom klasika razume antična um. (oz. predvsem grška klasična umetnost). Govorila sem o akamdemskem kiču (ki je terminus technicus in ne žaljivka ali kaj drugega) in ne o realističnem načinu upodabljanja (btw. realizem je likovna smer 19. stol.) In če smo dosledni, je grška umetnost težila k idealističnemu in ne realističnemu načinu upodabljanja. Klasika ni del (umetnostno)zgodovinskega razvoja in se z njim ne spreminja.

Bi pa prosila za razlago, kaj se smatra pod žanrske konvencije (lahko tudi na ZS), saj v umetnosti pojem žanr očitno pomeni nekaj povsem drugega kot je razumeti v zgornjem zapisu.

In o kompleksni sporočilnosti umetnosti: ni nujno. Celotna portretna umetnost (večinoma) nima kakšne globje sporočilnosti, pa ne vpliva na njeno kvaliteto. Ali pa če vpletem še tako priljubljenega Dalija: večina gledalcev vidi v njegovih delih več sporočilnosti kot jo je sam upodobil (kar je tudi zapisal).

Umetnost ni bila samo v 19. st. zrcalo in kritika družbe. To je bila prej in je tudi še danes.  Je mar zrcalo krivo, da je obraz, ki se gleda vanj, grd?

In žalostno se mi zdi (če se vrnem na izhodišče debate), da se zaradi enega ostrega sporočila razjezi cela družba in obsoja "umetnika" namesto dejanskega stanja. V primeru tistega psa: zaradi brutalnega sporočila se je dvignil cel svet, tudi pri nas. Da pa marsikakšen pes pri nas živi v vsaj tako slabih razmerah v kakšnem slabšem slovenskem zavetišču ali na ketni, pa večine ljudi ne moti in rajši pogleda stran. Seveda, v prvem primeru gre za izprijeno umetnost, v drugem pa samo za vsakdan.
Logiran
moksa
rad prihajam sem
*
Spol: Ženska
Sporočil: 1.901


« Odgovor #42 : sreda, 13.01.2010 : 16:16:07 »


Umetnost ni bila samo v 19. st. zrcalo in kritika družbe. To je bila prej in je tudi še danes.  Je mar zrcalo krivo, da je obraz, ki se gleda vanj, grd?


Ne, ni zrcalo krivo, kriva so dvojna merila človeške družbe. Ker dejstvo je, da je očitno sprejemljivo (s takšnimi ali drugačnimi izgovori, naj si bo to umetnost, posebna oblika osveščanja ali nekaj drugega - naj si vsak izbere sam) skupaj sestaviti foto- razstavo o pasjih bojih, ne bi pa bilo sprejemljivo organizirati razstavo o pedofiliji, pa četudi bi se našel kak idiot ki bi jo branil v stilu "saj samo osveščam preko umetnosti" . Ampak to nas verjetno še čaka.
Če je za umetnost dovolj že to, da nekdo objavi fotke v črno beli tehniki, potem pa res ni poti nazaj (no ja, te je itak ne najdeš več niti z najnovejšim GPS-om).
Me sicer zadeva na prvo žogo malce spominja na svetovno znano sliko Kevina Carterja in večno dilemo (ali pa tudi ne) nekaterih fotografov: fotkati in iti mimo ali vsaj poskusiti pomagati?
Logiran
Cats
živim tukaj
***
Spol: Ženska
Sporočil: 7.266


« Odgovor #43 : sreda, 13.01.2010 : 16:31:12 »

Me sicer zadeva na prvo žogo malce spominja na svetovno znano sliko Kevina Carterja in večno dilemo (ali pa tudi ne) nekaterih fotografov: fotkati in iti mimo ali vsaj poskusiti pomagati?

In pol si še predstavljaj katalog razstave, ki to fotografijo prokomentira kot družbeno uveljavljen in sprejemljiv način umiranja otrok.

Ne vem, no. Verjetno sem jaz zabita kmečka bunka, toda opletanje z frazami polnimi velikih besed v opisu tega kulturnega dogodka se mi gnusi. Ker ne pokaže, niti malo ne, da bi komurkoli bilo mar za te pse. Bolj fajn je globokega intelektualca špilat pa kataloge pisat, ou jea.

Dodatna stopnica je novinarsko poročanje, kjer se papagajsko ponavljajo besede, ne da bi se kritično, moralno, človeško, kakorkoli pogledalo na stvar in magari dodalo en stavek, iz glave, o tem, da je podobno početje pri nas kaznivo, če že ne kaj drugega.

Samo, za to naredit je treba glavo imet.
Logiran
sanco1a
živim tukaj
***
Sporočil: 6.031


« Odgovor #44 : sreda, 13.01.2010 : 16:37:43 »

Aha. Klasika ima seveda ožji in širši pomen, v zg. antična umetnost, vendar ima tudi vsako posamezno obdobje dela, ki najbolj tipično, uravnoteženo in harmonično predstavljajo njegove značilnosti in so torej za tisto smer klasična. Sem msilila, da je to jasno. umetnost med verizmom in hermetizmom, klasika torej.
Da pa je umetnost ogledalo družbe, je pa degradacija umetnosti na nivo moralizma. Stališče kritikov 19. stoletja. dobesedno. Že davnaj preživeto.
Tudi pojem žanr ima več pomenov. Ponavljanje (prvotno inovativnih) formalno-motivnih karakteristik določene smeri, npr. dekadence, zame lahko okosteni v žanr.
Logiran
Strani: 1 2 [3] 4   Gor
Natisni
mojpes.net  |  aktualno  |  vroče teme  |  Tema: Razstava »We are dogs!«
Skoči na:  

domov | o psih | pasme | galerija | forum | zaščita živali | posvojite psa | piškotki | admin | splošni pogoji

2000-2023 Jana. Vse pravice pridržane.
Vsako kopiranje vsebin ali njihova uporaba v nasprotju s
splošnimi pogoji uporabe mojpes.neta je prepovedana.
Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2013, Simple Machines