mojpes.net
o psih pasme galerija forum zaščita živali posvojite psa

Dobrodošel/la, gost. Prosim prijavi ali registriraj se.
petek, 19.04.2024 : 18:29:12

Prijava z uporabniškim imenom, geslom in dolžino seanse.
* Domov Pomoč zemljevid po mojpesForumu Prijava Registracija
mojpes.net  |  Kajin kotiček  |  zaščita živali in razno  |  Tema: zakaj živali sploh obstajajo?
Strani: [1] 2 3 4 5 6 ... 38   Dol
Natisni
Avtor Tema: zakaj živali sploh obstajajo?  (Prebrano 106807 krat)
0 članov in 1 gostov pregleduje to temo.
popriki
odvisnež
*****
Sporočil: 538


WWW
« : torek, 03.05.2011 : 14:42:23 »

Veliko krat se sprašujem ob branju tega foruma in gledanju vseh možnih grozot na živalih vse povsod ,čemu je le vse to potrebno.Nikoli se prej nisem vprašala to,kar se zdaj sprašujem ,zakaj živali sploh obstajajo.Zato,da se nekdo izživlja nad njimi,da jih pojemo ali zato,da se med seboj jedo?
Mogoče boste rekli,da sem nora ampak jaz si želim,da živali nebi nikoli obstajale pa ne zato,ker jih ne maram ravno nasprotno.Rada imam zelo živali in mislim,da bi bilo bolje,da ne obstajajo,ker človek je največja golazen in si ne zasluži po mojem mnenju presojati kdaj,kako,kje in koliko časa bo neka žival živela,razen v primeru ko gre za humanost do živali.
Ker to,kar se dogaja iz dneva v dan me vse bolj žalosti.Če žival ni vredna dostojnega življenja in lepe smrti potem je bolje,da je ni pa to ne pomeni,da jo je treba ubiti ampak je bolje,da nikoli ni obstajala na tem planetu.Ko gledam sliko te uboge muce si mislim ali nebi bilo bolje,da se ni nikdar rodila,če je njena usoda taka,kot je?"človek" bi rad podredil vse pod sabo pa ne more zato se znaša nad nemočnimi živalmi in,ko nekoga slišim ,ko reče se je žival služi svojem namenu slabo mi je ob takem "človeku".Abbici želim vse dobro ,če že obstaja na tem krutem usranem planetu med človeškimi golaznimi,ki so jo pripeljali do tega,da je preživela nažalost to,kar je.Zrži se srčica in upam,da enkrat pozabiš vse te grozote in bolečine. Angry Sad Cry Cry
Logiran
spelca888
nekaj malega že vem
***
Spol: Ženska
Sporočil: 172


« Odgovor #1 : sreda, 04.05.2011 : 09:58:22 »

Isto lahko rečeš o ljudeh, saj se povsod dogajajo grozote in krutost.

Dejansko pa eni in drugi obstajamo, ker se je pač nekoč en dušik odločil da bi se šel kolega z vodikom in ogljikom, pa imaš aminokisline. Namen našega obstoja ni, da se imamo fajn ali ne ampak pač sodelujemo pri evoluciji. Kaj si ti ali jaz tu želiva, nima nobene veze, na nas je le, da stanje tako kot je skušamo izboljšat po svojih najboljših močeh.

Logiran
Fifi1
odvisnež
*****
Sporočil: 884


WWW
« Odgovor #2 : sreda, 04.05.2011 : 10:09:09 »

Isto lahko rečeš o ljudeh, saj se povsod dogajajo grozote in krutost.

Dejansko pa eni in drugi obstajamo, ker se je pač nekoč en dušik odločil da bi se šel kolega z vodikom in ogljikom, pa imaš aminokisline. Namen našega obstoja ni, da se imamo fajn ali ne ampak pač sodelujemo pri evoluciji. Kaj si ti ali jaz tu želiva, nima nobene veze, na nas je le, da stanje tako kot je skušamo izboljšat po svojih najboljših močeh.



Bolj se nebi mogel strinjati s tabo.  Afro
Logiran
fižolova župca
živim tukaj
***
Spol: Ženska
Sporočil: 3.076


« Odgovor #3 : sreda, 04.05.2011 : 10:58:39 »

Ni za primerjat, res ne, nikakor, ampak mi vsak dan, vedno znova prihaja na misel. Prejšnji teden je v vrtčevski skupini moje hčerke umrl otrok. Nepredstavljivo in grozljivo, res se ob takem trpljenju vprašaš vse sorte. Od daleč ostane mogoče bolj filozofsko vprašanje, od blizu pa naravnost strašljivo dejstvo. Gledano širše je pa kljub vsemu nekaj, kar se je dogajalo vedno, na tak ali drugačen način. Človeka ustavi nesreča. Lev strga gnuja, da ga poje. In naslednji dan si on zlomi nogo ter premine. Narava in življenje v vsej svoji krhkosti.

Da varujemo svojo vrsto in posebej čutimo z njo je nekako naravno. Ampak tudi pri domačih živalih smo se igrali bogove ali zaradi svojega načina življenja to postali, zato imamo dolžnosti za ustvarjeno poskrbeti. 'Odganjati' trpljenje, se truditi razumeti tudi vsak osebek posamezno in ne le kot vrsto. In celo več - deliti svojo naklonjenost in imeti rad. Ob vsem tem je težko gledat le racionalno, čustva naredijo svoje in trpljenje se začne zdet nepravično. Pa ni, kot celo pri človeku ni. Le čustev narava ne pozna. Bi preveč pomešala njene zakone, zato mora ostat kruta mati.

Če razmišljaš tako, se nekako lažje spraviš z usodo. Hkrati pa zato, ker smo ljudje izstopili iz evolucije, poskrbiš, da se trpljenje ne dogaja zaradi tebe (konkretno in človeka kot vrste), naravno evolucijo skušaš kompenzirat z  malo več čustvene evolucije, za katero bi morali delat vsi. Tejle mački bi se mladiči morda kljub temu zataknili, bi pa večina domačih živali  imela nekoga iz vrste svojih stvariteljev, ki bi jih v takem trenutku potegnil iz zosa. To je vse kar lahko naredimo. Izkoreninit trpljenje je pa iluzija.

... Kaj si ti ali jaz tu želiva, nima nobene veze, na nas je le, da stanje tako kot je skušamo izboljšat po svojih najboljših močeh ...
Drži...
Logiran
luna7
midi
***
Spol: Ženska
Sporočil: 7.656


« Odgovor #4 : sreda, 04.05.2011 : 12:06:22 »

Isto lahko rečeš o ljudeh, saj se povsod dogajajo grozote in krutost.

Dejansko pa eni in drugi obstajamo, ker se je pač nekoč en dušik odločil da bi se šel kolega z vodikom in ogljikom, pa imaš aminokisline. Namen našega obstoja ni, da se imamo fajn ali ne ampak pač sodelujemo pri evoluciji. Kaj si ti ali jaz tu želiva, nima nobene veze, na nas je le, da stanje tako kot je skušamo izboljšat po svojih najboljših močeh.


Afro vegi
Logiran
Lanabela
živim tukaj
***
Sporočil: 4.474


« Odgovor #5 : sreda, 04.05.2011 : 12:11:44 »

Citat
zato, ker smo ljudje izstopili iz evolucije
Nismo, niti slučajno. Samo domišljamo si.
Logiran
moksa
rad prihajam sem
*
Spol: Ženska
Sporočil: 1.901


« Odgovor #6 : sreda, 04.05.2011 : 12:28:01 »

Ob vsem tem je težko gledat le racionalno, čustva naredijo svoje in trpljenje se začne zdet nepravično. Pa ni, kot celo pri človeku ni. Le čustev narava ne pozna. Bi preveč pomešala njene zakone, zato mora ostat kruta mati.
Oprosti, ampak mimo tega ne morem, res. Trpljenje se začne zdet nepravično? Fak, jaz sem si vedno domišljala, da je nepravično in pika - za mene, tebe, za žival, ki jo pojem, celo za cvet, ki ga nekdo utrga ali za solato, ki pristane v mojem želodcu. Zakaj naj ne bi bilo tako? Ker smo mi (ljudje) tako rekli? Ker smo se do tega spoznanja dokopali z znanjem in resursi, ki jim imamo danes na razpolago?
OK, recimo da vzamemo trpljenje kot del narave (karkoli to sploh pomeni - v Abbinem primeru in ostalih podobnih primerih konkretno, se je narava kvečjemu na supersoničnem biciklu mimo peljala), ampak naj to potem prosim velja za vse - mene, tebe, ljudi ki jih imamo radi in ki nas imajo radi in tako po spisku še naprej. Če bi že enkrat ljudje stopili s piedestala in dopustili vsaj ščepec možnosti, da nismo edini, ki smo sposobni čustev, bi mogoče res že zdavnaj naredili vsaj mičken mičken korak naprej v našem razvoju (iz katerega, mimogrede, niti slučajno nismo izstopili, ne vem od kod ta ideja).
Logiran
fižolova župca
živim tukaj
***
Spol: Ženska
Sporočil: 3.076


« Odgovor #7 : četrtek, 05.05.2011 : 11:28:08 »

Zanimivo, na kraj pameti mi ni prišlo, da bo kdo hotel tako razumet.
1. Itak moksa, za posamezno žival je precej nepravično, da jo ubije in poje druga, pri domačih (tistih s tvojimi supersoničnimi bickli) še posebej preprečujemo, zdravimo itd. ker imamo tako ali drugač prste vmes pri njihovem nastanku. To vse že piše v mojem prvem postu. Ampak popriki ne piše samo o domačih, piše nasploh o živalih. O vprašanju smisla obstoja, ker morajo trpet. Zaradi mene bi lahko komot pisala o ljudeh. Ker je isto (kot ti praviš, naj velja za mene in tebe). Z vidika posameznika je nepravično. In tisto bistveno - popriki ne piše o posameznem bitju, temveč o vrsti (pod vprašaj postavlja obstoj vrste zaradi trpljenja posamznika). Z vidika vrste vidik posameznika nima veze. Pa ni treba nobenega 'fak' zraven. Tko pač je, če nam je všeč ali ne.

2. Da dojemaš kot nepravično dejstvo, da volk poje zajca ali da solata pristane v tvojem želodcu je po mojem  mešanje krompirja in avionov. Pokaže pa, da naš pojem nepravičnosti nima nič s tistim od narave. Mogoče je tako razumevanje lepo in romantično, smiselno pa ni ravno. Mene spominja na to, kako smo z očetom gledali oddaje o živalih (oče se je vedno čist vživel in je glasno navijal in sočustvoval z antilopo in zgrožen bentil nad gepardom). Tako da, midve bi se lahko pogovarjali o tem, da morda 'pravičnost narave' ni najbolj posrečena besedna zveza, da je treba najt bolj nevtralno, recimo, 'konsekventnost narave' (ker upošteva svoje zakonitosti). Da gre pa za nepravičnost zaradi solate, ki pristane v želodcu, tega se pa ne grem.

3. Ker praviš, da se je pri Abbi samo supersonični bicikel od narave mim peljal (se strinjam), je torej mačka iz narave delno izvzeta. A ne da je? Ker je domača vrsta. Zrasla je ob nas ljudeh, ki smo se še bolj (itak ne čisto, v veliki meri pa) izvzeli, to še vedno trdim. Pa ne tako kot si razumela ti. Ti govoriš o enem koraku naprej v empatiji (recimo duhovnem razvoju), jaz pa o naravnem razvoju (Lanabela se ne strinja, me je pa, se mi zdi, razumela prav).
Od kod ideja o tem da smo iz naravnega razvoja izstopili? Živimo tako, da čist eliminiramo naravno okolje, ki ga poselimo, namesto da bi bili del njegovega kroga. Omogočamo neplodnim in bolnim osebkom razplod. Potomce imajo recimo tisti, ki bi zaradi kronične bolezni v naravi podlegli, zdaj pa s podporo medicine svoje gene predajajo naprej. Druge vrste ubijamo čisto iz drugih vzrokov kot živali, tudi iz popolnoma nepotrebnih za naš obstoj. Če pride huda zima, nas ne pomre več, ampak na naš račun pomre več dreves, bolj zastrupimo svet z ogrevanjem na nafto, namesto nas nasrkajo drugi, mi se pa množimo in grejemo. Začeli so veljat precej drugačni zakoni. V tem smislu razumem našo (delno, itak) izvzetost iz naravnega kroga. In dodajam, da je fajn, če ta primanjkljaj nadomeščamo z drugačno vrsto napredka.

Saj ne da ima kakšno vezo z Abbo, ampak sem morala pojasnit.
Logiran
Lanabela
živim tukaj
***
Sporočil: 4.474


« Odgovor #8 : četrtek, 05.05.2011 : 11:49:57 »

Ja tkole je, da življenje (katerokoli) lahko obstaja samo na račun drugega življenja. In da ni življenja brez smrti. Komur se to zdi krivično, naj se žali na sončno komando. Pravica, krivica, dobro, zlo...so pojmi, ki smo jih izumili ljudje in v naravi ne pomenijo nič.
Nismo izstopili iz naravnega kroga, to si samo domišljamo, ker smo se ogradili z zidovi in stroji. Trenutno imamo moč, da od narave vzamemo več kot nam pripada. A račun bo enkrat izstavljen, tako kot je še vedno bil. Nekaj generacij za naravo ne pomeni nič.
Logiran
moksa
rad prihajam sem
*
Spol: Ženska
Sporočil: 1.901


« Odgovor #9 : četrtek, 05.05.2011 : 12:10:46 »

Najprej opravičilo Abbi za smetenje Smiley Potem hvala FŽ za obširno pojasnilo, s katerim se sicer večinoma ne strinjam, ampak tako je tudi prav (smo si pač različni) Smiley
Ampak dejstvo ostaja, da merila za trpljenje, pravičnost itd postavljamo ljudje in smo torej mi tisti, ki določimo, kaj je prav in kaj ni. Tudi za ostale, s solato vred (btw - zakaj je bolj etično odreči se mesu in ne zelenjavi? Čisto resno mislim, ne provociram nikogar).
PS: če s kratko besedico "fak" lahko podkrepim kak stavek, si vzamem svobodo jo uporabiti, lahko pa me moderator zbriše v kateremkoli momentu Tongue
Ja tkole je, da življenje (katerokoli) lahko obstaja samo na račun drugega življenja. In da ni življenja brez smrti. Komur se to zdi krivično, naj se žali na sončno komando. Pravica, krivica, dobro, zlo...so pojmi, ki smo jih izumili ljudje in v naravi ne pomenijo nič.
Nismo izstopili iz naravnega kroga, to si samo domišljamo, ker smo se ogradili z zidovi in stroji. Trenutno imamo moč, da od narave vzamemo več kot nam pripada. A račun bo enkrat izstavljen, tako kot je še vedno bil. Nekaj generacij za naravo ne pomeni nič.
Se popolnoma strinjam z vsem napisanim, manj se pa strinjam z dejstvom, da boldane pojme uporabljamo večinoma zgolj zase.
Logiran
Lanabela
živim tukaj
***
Sporočil: 4.474


« Odgovor #10 : četrtek, 05.05.2011 : 12:19:24 »

Čemu se je bolj etično odreči mesu ali zelenjavi? Po tej logiki se je najbolj etično odreči psom in ostalim mesojedim ljubljenčkom, ki jih potrebijemo manj kor meso in zelenjavo in požrejo več mesa kot njihovi lastniki. Za vsakega psa, ki se ga reši, gre letno nekaj 10 piščancev ali nekaj ovčk. Če se že gremo tovrstno logiko.
Logiran
moksa
rad prihajam sem
*
Spol: Ženska
Sporočil: 1.901


« Odgovor #11 : četrtek, 05.05.2011 : 12:23:27 »

Saj nekako zato tudi sprašujem, Lanabela (ne vem, če pojasnilo kaj pomaga, pa vseeno: nisem vegetarijanka).
Logiran
fižolova župca
živim tukaj
***
Spol: Ženska
Sporočil: 3.076


« Odgovor #12 : četrtek, 05.05.2011 : 12:42:33 »

Tončkino sorodstvo je zaradi ZH precej nasrkalo potemtakem Roll Eyes.
Čemu rešit psa pa zato pobit tiste piščance? Ali celo - čemu rešit iz ceste otroka v Indiji, če bo s svojim življenjem proizvedel toliko in toliko ton CO2, ubil kako ogroženo vrsto itd.? Zelo provokativno, ni kaj. V bistvu pa preprosto naš vrednostni sistem, ki je očitno v tej stvari ostal kolikor toliko zvest naravni logiki in še vedno najraje pomaga najprej svoji, nato pa bližnjim vrstam. Lahko pa gremo še naprej in se vprašamo, ali granit kaj boli, ko iz njega delamo okenske police in kičaste nagrobnike? Ne vemo, mogoče samo zmerit (še) ne znamo. Počas mi bo težko celo ampulo psu za vrat stisnit. Sploh combo pobija še vse naokrog.

Mesa ne jem če ne drugega zato, ker smo tako daleč od naravnega, da se mi zdi mimo, da se mora živo bitje pripeljat v vagonu z drugega konca Evrope na moj krožnik in se pri tem precej nelagodno počutit. Če bi na samotnem otoku morala živet od rib in ananasa, bi bila odločitev čisto možno drugačna. Predvsem pa mesojedstvo tam ne bi bilo tako sprevrženo. Skratka, dimljene klobase mi fino dišijo, ampak se mi zdi, da se temu komot odpovem in nekaj trpljenja prišparam. Solatka z mojega vrta je vsaj do zadnjega klepetala z sosednjim grahom, ptiči in soncem. Za pujse iz Nizozemske, piščance iz Madžarske in slovenske cel lajf privezane krave pa to težko rečem.
Logiran
Lanabela
živim tukaj
***
Sporočil: 4.474


« Odgovor #13 : četrtek, 05.05.2011 : 12:54:34 »

Ja vidiš, to se pa zgodi, če se človk preveč zafilozofira.
Logiran
moksa
rad prihajam sem
*
Spol: Ženska
Sporočil: 1.901


« Odgovor #14 : četrtek, 05.05.2011 : 13:06:27 »

Ampak FŽ, natanko o temu govorim - zakaj, na podlagi česa se odločimo, da nekaj (ali nekoga) "prišparamo", nekaj (ali nekoga) drugega pa ne? Konkretno ta pravila smo postavili ljudje, ne narava. Postavili smo jih zaradi tega, da bi nekomu (tudi sebi) prizanesli s trpljenjem, mar ne? Da bi zmanjšali obseg trpljenja. Ali pa vsaj živeli v taki iluziji.  Torej - če trpljenje ni nepravično (in se strinjam, da z vidika narave najbrž res ni), zakaj se trudimo izkoreniniti ga? In zakaj to omejimo na naš izbor? Vprašanja so čisto retorične narave, pravzaprav si jih, bolj kot drugo, postavljam sama sebi Tongue



Logiran
Strani: [1] 2 3 4 5 6 ... 38   Gor
Natisni
mojpes.net  |  Kajin kotiček  |  zaščita živali in razno  |  Tema: zakaj živali sploh obstajajo?
Skoči na:  

domov | o psih | pasme | galerija | forum | zaščita živali | posvojite psa | piškotki | admin | splošni pogoji

2000-2023 Jana. Vse pravice pridržane.
Vsako kopiranje vsebin ali njihova uporaba v nasprotju s
splošnimi pogoji uporabe mojpes.neta je prepovedana.
Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2013, Simple Machines